Satakylät

Leikkikenttä

Lasten leikkikenttä taas Yttilän Museokoululla kesäkuussa 2021

Lasten leikkikenttä on taas Yttilässä 7.-18.6.2021 nuorten ohjaajien avustuksella. Kellonajoista ja muista yksityiskohdista tiedotetaan tarkemmin myöhemmin.

Leikkikenttätoiminta on toteutunut aikaisempina vuosina seuraavalla tavalla:

Ohjaajia on arkipäivinä Tuiskulan, Kepolan koulun, Lallin koulun/ Museokoulun ja Vuorenmaan leikkikentillä. Köyliöjärven itäpuolella Lallin koulun ja Museokoulun leikkikenttä on vuorovuosin. Lallin koulun vuoro oli viime vuonna 2020. Koronaepidemia aiheutti viime vuoden toimintaan muutoksia.

Leikkitoimintaan voivat osallistua yli 4-vuotiaat sekä nuoremmat huoltajan kanssa. Hinta (2019) on 12 € koko jakso (sisaret 5€). Satunnaiset leikkijät maksavat 1€/kerta. Hinta kattaa vakuutuksen. Ohjaukseen voivat osallistua kaikki leikkikentälle ilmoittautuneet ja muut kertamaksulla.

Kunkin vuoden keväällä haetaan peruskoulun yläasteella olevia nuoria leikkikenttäohjaajiksi (7. luokka täytyy olla käytynä). Monelle paikalliselle nuorelle on leikkikenttäohjaajan tehtävä ollut aivan ensimmäinen kesätyö. Hakuaika ja toimintaohjeet julkaistaan tavallisesti huhti-toukokuun aikana. Tämän vuoden 2021 haku on jo päättynyt.

Ohjaajien työnantajina ovat Köyliön kyläyhdistykset: Kankaanpään, Kepolan, Ristolan Tuiskulan,Voitoisten, Vuorenmaan ja Yttilän kyläyhdistys. Säkylän Urheilijat ovat järjestäneen muutamana vuonna kentille myös liikuntaohjaajan liikuttamaan lapsia erilaisten leikkien avulla.